dimarts, 23 de setembre del 2014

La nostra Escola pateix

Aquest curs ha començat sí, i a Mollet ho han fet més de 8.000 alumnes, alguns per primer cop, d’altres ja veterans. Les escoles bressol, de primària, els instituts, la d’educació especial, han obert de nou les portes per acollir un curs que no serà com els altres.
Aquesta tardor ja ho dèiem, que seria calenta, també en l’àmbit educatiu, per dues circumstàncies: l’aplicació de la nova llei d’educació, la LOMCE o altrament dita “Llei Wert”, i les polítiques d’escanyament de la Generalitat.
“Què, com aneu a la vostra escola?” les respostes són un seguit de denúncies a la falta de recursos humans, de mitjans tècnics, i a les retallades que han deixat centres desproveïts de serveis.

No agrada sentir-ho, però el curs ha començat #SenseNormalitat, i si no que li diguin a les escoles que els han reduït personal imprescindible, o que ho diguin als i les mestres substituts, que els hi regategen la jornada per pagar només hores de classe, però no de preparació; i als equips docents que no compten amb tota la plantilla a inici de curs; i ja veurem quan de nou toqui fer invents per reduir la despesa en energia, llum, ...quines condicions són aquestes?
Em pregunto cap on volen que vagi l’escola i l’educació dels nostres fills i filles, si ens menyspreen la pública, la llengua, l’ofici, els infants? Em pregunto què comparen quan ho fan amb països d’Europa. Comparen dedicació de pressupost en educació? EL PIB català destinat a Educació és del 3,6%, davant del 5,2% en el conjunt de països de la UE.

La LOMCE té un contingut antidemocràtic, d’atac a la immersió lingüística, contrari a la laïcitat, contra la cohesió social, de recentralització de decisions per part de l’Estat, però a això cal afegir-hi les retallades educatives del govern de CIU, des dels darrers quatre anys, amb la voluntat d’afeblir l’educació pública: eliminació del finançament a escoles bressol municipal i a escoles de música, retard en el pagament de beques menjador, desaparició de la partida de programes de cohesió social, desaparició del finançament d’activitats de les AMPA empitjorament de les condicions laborals del professorat, manteniment del concert a escoles que segreguen per sexe; reducció del pressupost d’educació un 22%!

L’afectació de tot plegat és palpable, no és un curs com un altre. La pública, la de qualitat, la catalana, la nostra escola pateix. I gràcies a la implicació, vocació i predisposició d’aquests equips docents, no pateix més.
Fem que la marea groga acabi amb aquest patiment, que sigui l’altaveu que denuncia mancances i que encara reptes, per continuar tenint, malgrat tot, una escola de qualitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada